03/11/2014

"I AM DIFFERENT"-KAMPANJEN FRA NIKON INSPIRERER FOTOGRAFER TIL Å UTFORSKE SIN EGENART

Oslo, 3. november 2014: Med I AM DIFFERENT, en stor, ny og integrert markedsføringskampanje, har Nikon som mål å inspirere fotografer til å utforske fotografiets verden fra sitt eget individuelle perspektiv.

Nikon forstår at fotografer forsøker å vise sitt særpreg gjennom bildene. Nikon ønsker å inspirere til og gjøre det mulig for fotografer på alle nivåer å nå sine måle og utvikle sine ferdigheter. Den første fasen av kampanjen lanseres over hele Europa 3. november 2014 med en TV-reklame om Clark Little. En fotograf basert på Hawaii som tar oppmerksomhetsvekkende bilder innenfra brytende bølger. Andre fase kommer senere i år, med den lovende fotografen Andrius Alexsandravicius i fokus.

For å hjelpe dem som motiveres av historiene om Clark og Andrius, støttes kampanjen av et digitalt senter på Nikon-nettsteder der kunder kan utforske fotografenes reise og inspirasjonen bak de karakteristiske bildene som brukes i reklamen. I Clarks tilfelle vil besøkende dessuten finne en mini-dokumentar, opptak av hvordan bildene blir til og et interaktivt intervju.

Kampanjen er fullstendig integrert, med 20- og 30-sekunders TV-reklame, annonser, utendørsplakater, kino- og nettreklame. Den kreative løsningen ble utviklet av reklamebyrået Jung von Matt, med digital støtte fra det strategiske digitale byrået Blast Radius, samt PR og sosiale medier fra det London-basert integrerte kommunikasjonsbyrået Brands2Life.

– Fotografer på alle nivåer, fra tenåringer som lærer seg Instagram til profesjonelle brukere av digitale speilreflekskameraer, har ambisjoner om å skille seg fra mengden. Med kampanjen gir vi disse personene en innføring i kvalitetsfotografering ved å hjelpe dem å ta det neste skrittet for å finne ut hva som er deres unike fotografiske uttrykk. Denne integrerte markedsføringskampanjen vil oppnå dette ved å utnytte den store tilhengerskaren som særpregede og inspirerende fotografer har skaffet seg i alle medier rundt om i verden, sier Yasmin Hartson, Advertising and Media Manager, Nikon Europe.

– Dette er en utrolig spennende tid for fotografer. Vi elsker det faktum at så mange mennesker har glede av å ta så mange bilder – enten det er med smarttelefonen eller et kamera – og vi er der for dem når de er klar til å ta neste skritt på veien til kvalitetsfotografering. Det er vår visjon at Nikons bildeteknologi skal fortsette å være med i bildet, og det betyr å engasjere flere fotografer på alle nivåer på en mer effektiv måte, og med mer lidenskap enn noen gang, avslutter han.

 

Arnt Wiseth, Trade Marketing Coordinator i Nikon Norge
Telefon: +47 97 78 66 65
E-post: arnt.wiseth@nikon.no