08-04-2020

NIKON RESPONSE TO COVID-19

På grunn av COVID-19 pandemien opplever vi for tiden uforutsigbare situasjoner over hele verden og ønsker derfor å forsikre dere alle om at helsen og sikkerheten til våre kunder, våre ansatte og samfunnene vi betjener fortsatt vil være det viktigste for oss.

Vi overvåker situasjonen nøye og følger myndighetenes retningslinjer i hvert enkelt land. Over hele Europa gjennomfører vi stenging av kontorer og etablerer strategier for hjemmekontor der dette er påkrevd ifølge de offisielle anbefalingene.

For å begrense risikoen for smitte vil enkelte medarbeidere i serviceavdelingen arbeide utenfor kontoret i en periode, noe som kommer til å påvirke den vanlige verkstedstjenesten vår.

Derfor ber vi vennligst om at man ikke sender inn utstyr til oss dersom reparasjonen ikke er absolutt nødvendig., fordi vi ikke kan garantere å holde vårt vanlige servicenivå under disse omstendighetene. Hvis det likevel skulle være nødvendig, ber vi om at utstyret ditt leveres inn til forhandleren din.

Vi beklager eventuelle problemer dette medfører og ber om din forståelse så lenge denne situasjonen varer. Telefon og e-post betjenes som vanlig, så dersom du trenger hjelp må du ikke nøle med å kontakta oss. Vi kommer til å gi fortløpende oppdateringer når situasjonen endres.

Så lenge det er usikkerhet rundt produksjon og logistikk, vil vi fortløpende gi oppdateringer vedrørende produktleveranser og service. Vi gjennomgår også fremdriftsplanene våre daglig for å kunne yte et så godt servicenivå som mulig.

Vær trygg på at Nikon-teamet i Europa fremdeles vil være tilstede for deg. Vi oppfordrer alle til å fortsette med å ta nødvendige forhåndsregler for å holde seg friske og ta vare på hverandre i disse tider. Vi er alle i samme båt.