Nikon Imaging | Norge | Europa

30-09-2015

Nikon Europa lanserer nytt nettsted

Amsterdam, Nederland, 30. september 2015: Nikon Europa lanserer i dag sitt nye nettsted www.europe-nikon.com. Det responsive nye designet gir en engasjerende brukeropplevelse på alle enheter, noe som gir forbrukerne enkel tilgang til nettstedet uansett når og hvordan de vil bruke det – enten det er på datamaskin, nettbrett eller mobiltelefon.

Det nye nettstedet er en autoritativ kilde for informasjon om Nikon og har et nytt utseende som gjør det lett å bla i, og det inviterer kundene til selv å fordype seg i innholdet. Produktinformasjonen omfatter større og mer inspirerende bilder og produktvideoer på samme side, og alt er tilgjengelig ved å klikke på en knapp eller trykke på skjermen.

Monika Matuszewska, Consumer Experience Manager i Nikon Europa, sier: «Vi er et digitalfokusert selskap som setter kundene først, og nettstedet vårt må gjenspeile nettopp dette. Kundene våre ønsker å ha tilgang til innhold, uansett hvor og når de trenger det. Enten de er etablerte profesjonelle eller noen som vil ta smarttelefonbildene sine til neste nivå, ønsker kundene å bruke tid på å utforske alternativer og oppdage det Nikon har å tilby. Det er vår jobb å hjelpe dem med det. Derfor har vi redesignet hele nettstedet vårt, for å sørge for at vi leverer en enhetlig merkevareopplevelse, uansett hva slags enhet publikum bruker.»

Nettstedet, som har rundt 2 millioner besøkende hver måned, er live på flere språk i 37 markeder over hele Europa. Det omfatter egne deler for service og kundestøtte, et presserom, og publikum kan søke inspirasjon fra kjente fotografer som vises frem i Nikons I AM DIFFERENT-kampanje.