26-10-2020

Nikon styrker kundesupporten i Norden

Hos Nikon har vi alltid utfordret oss selv til å styrke fotografer til å realisere deres kreative visjon. Enten det er gjennom innovasjon, bærekraftig produksjon eller arbeidsmåter så kommer det til slutt ut på å gi best mulig opplevelse for våre kunder.
Med dette i bakhodet gjør vi noen få men betydelige endringer som ikke bare vil forbedre vår lokale tilstedeværelse ytterligere, men også gjøre Nikon mer tilgjengelig.

Nikons etter markeds- og servicerutiner handler om å tilrettelegge for teknisk support og service som kundene krever.
For å opprettholde og forbedre denne prosessen har vi tatt en strategisk beslutning om å legge ned vårt flerspråklige kundesupportteam i Sverige, til fordel for å tilby ekspertråd på lokale språk gjennom vårt høyt utdannede personale ved våre autoriserte reparasjonssentre i Norge, Danmark. og Finland.

I Norge har vi inngått et samarbeid med Fotocare AS i Oslo for å tilby løpende kundestøtte på norsk, og alt personale er opplært av Nikon til å tilby det høye nivået av teknisk support på Nikon-produkter som kundene våre er vant til.
Kontaktplattformen er som før via www.nikon.no og Nikons support telefon 67 82 74 00.

“Ved å samarbeide med Fotocare har vi bygget på den enorme ressursen til Nikon tekniske ferdigheter de allerede har, for at vi sammen kan fortsette å gi god teknisk støtte til våre forbrukere, på deres lokale språk.

Kundene vil få raske svar på tekniske spørsmål på telefonen og via supportsidene til Nikons tekniske support. ”, sier Tim Carter, tjenestesjef i Nikon Nord-Europa.