Service og kundestøtte

Reparasjon av produkt

Når du skal sende et Nikon-produkt til reparasjon
 
Når du skal sende et produkt til reparasjon hos et autorisert Nikon-verksted, kan du gå frem på to måter.
 
Ta med produktet til forhandleren du kjøpte det hos. Hvis det er en garantireparasjon, sender de produktet til et autorisert verksted uten omkostninger for deg.
Det andre alternativet er å sende produktet med posten eller levere det selv til et av våre autoriserte verksteder. Kunden må da dekke kostnadene ved transport én vei.

1. Noter produktets navn og serienummer - da kan få hjelp til å finne det iFAQ (vanlige spørsmål) nedenfor.
Ta vare på opplysningene, de kan bli nødvendige for å spore reparasjonen. Søk vår seksjon med autoriserte verksteder for å finne ut hvor du skal sende kameraet.

2. Vi anbefaler sterkt at du laster ned og fyller ut vårt reparasjonsskjema og legger det ved produktet. Det gir oss alt vi trenger av opplysninger for å få utført reparasjonen så raskt som mulig. Husk også å legge ved et brev med fullt navn og adresse og andre kontaktopplysninger, samt en beskrivelse av problemet du har med produktet. Om mulig, legg også ved bildeeksempler som illustrerer problemet. Reparasjonsskjema finner du på hjemmesiden hos www.fotocare.no eller www.camera.no.

3. Hvis du krever å få reparasjonen dekket av garantien, må vi be deg legge ved et kjøpsbevis (kvittering, faktura) samt en verdensgaranti eller europeisk garanti. Hvis du ikke har dette, ber vi deg angi om du ønsker at vi skal gjøre et overslag over hva reparasjonen vil koste, før vi utfører den. Vær klar over at vi vil forlange et mindre gebyr hvis du ber om overslag men velger å ikke reparere produktet.

4. Vi anbefaler å fjerne alt tilbehør som ikke er relevant for reparasjonen.

5. Sørg for at innpakningen gir produktet tilstrekkelig beskyttelse under postgangen til verkstedet. Vi anbefaler å forsikre pakken mot tap eller skade. Nikon Norge tar intet ansvar for skade som oppstår under transport til verkstedet.


Hva skjer videre?
1. Verkstedet vil registrere produktet ved mottak og samtidig vil statusen på reparasjonen vises på Nikons websider og på verkstedets websider.
2. Fra verkstedet vil du få informasjon om hvordan du kan følge med statusen på din reparasjon på deres websider.
3. For å følge statusen på Nikons websiderklikk her. Logg på med postnr / Serial-No, (eksempel 1400/4104623);
a. Har du levert kameraet via en forhandler, er det forhandlerens Postnr som gjelder.
b. Har du selv sendt kameraet inn direkte til verkstedet, er det ditt eget postnr du skal benytte.
4. Prisoverslag vil alltid sendes direkte fra verkstedet for reparasjoner som ikke dekkes av garanti.