Nikon Imaging | Norge | Europa

Marie Bärsch

Mote og skjønnhet

Visjonen min er å fange skjønnhet gjennom estetikk, ved hjelp av mennesker, omgivelser, og viktigst av alt, lys for å levere noe annerledes.

Biografi

Tyskfødte Marie er basert i Leipzig og startet karrieren sin sent i tenårene nesten ved en tilfeldighet – hun bare plukket opp en venns kamera og begynte å fotografere.
Marias lidenskap for fotografering utviklet seg fra en hobby til en profesjonell karriere i 2013, og har siden da tatt henne over hele verden til byer som er ledende i mote- og skjønnhetsbransjen, inkludert Milano, Cape Town, Los Angeles, Dubai, Miami og Mumbai.
Maries unike stil ved å kombinere ren, uanstrengt skjønnhet med eksotiske steder har gitt henne jobber for store magasiner som VOGUE, Women's Health, ELLE og Harper's Bazaar.



Hva finnes i fotovesken min?

Nikons utstyr har gjort det mulig for meg å gjøre hobbyen og lidenskapen min til en fulltidsjobb. Det er ingenting som kan sammenlignes med kvaliteten og brukervennligheten til Nikons kameraer, og etter hvert som vi får nyvinninger innen bildeteknologien, blir utstyret bare bedre. Det har jeg opplevd med de nye speilløse kameraene og objektivene.



Nikon D850

D850 har virkelig endret spillereglene. Arbeidet mitt handler om å levere bilder som viser skjønnhet i høy kvalitet gjennom enkel estetikk, og de 45,4 megapikslene i D850 tilbyr oppløsningen og bildekraften som trengs for å forevige dette. Det garanterer skarphetsnivået som er nødvendig for redaksjonelt arbeid, som ofte blir forstørret til annonsekampanjer, eller presenteres i trykte magasiner.

Vis kamera

Nikon Z 7

Jeg har nylig satt nyheten Z 7 på prøve på et fantastisk fotooppdrag i Sør-Afrika, og jeg ble veldig imponert. Den ekstra vide fatningen gir en ny dynamikk til å jobbe med lys, noe som er perfekt for noen som meg som liker å eksperimentere med eksponering og blenderåpning. Det baklyste fullformatet på 45,7 megapiksler gir også bildene en fantastisk skarphet – perfekt for skjønnhetsportretter eller motebilder. Definitivt noe jeg kommer til å ha i bagen fra nå av.

Vis kamera

Nikon Z 6

Jeg fikk også muligheten til å teste Z 6s evner på dette afrikanske fotooppdraget. Z 6 har lignende fordeler som Z 7 når det gjelder lys og bildekvalitet, men den har et annet triks opp i ermet takket være de fantastiske videofunksjonene. Du kan ta opp 4K-/UHD-filmer i fullformat med finesse og detaljer, og produsere videofiler som er rene og naturlige.

Vis kamera

NIKKOR Z 50mm f/1.8 S

Med FTZ-objektivadapteren kan du bruke de speilløse kameraene med eksisterende objektiver med F-fatning, noe som er perfekt når du vil eksperimentere. Men hvis du bruker Z 6 og Z 7 med de nye objektivene i S-serien, heves bildene til neste nivå. Jeg trodde ikke at det var mulig for meg å elske noe mer enn f/1.4-objektivene med fast brennvidde, men lysstyrken og detaljene til dette objektivet lar deg fange motivet som en del av omgivelsene, uansett hvilket lys som er tilgjengelig. Det endrer virkelig spillereglene.

Vis objektiv

NIKKOR Z 35mm f/1.8 S

Jeg har alltid vært en stor tilhenger av 35 mm brennvidde, som gir deg friheten til å gå i bredden uten å ofre intimiteten. Jeg liker også det faktum at autofokusen omtrent er lydløs, noe som betyr at opptaket ikke blir distrahert av den konstante klikkingen fra kameraet. Jeg likte spesielt dette objektivet under videoopptak – det gir en utrolig følelse av dimensjon gjennom skygger og høylys.

Vis objektiv

NIKKOR Z 24-70mm f/4 S

Jeg har hatt en tendens til å være avhengig av objektiver med fast brennvidde for det meste av arbeidet mitt frem til nå, men jeg fant ut at objektivet med 24–70 mm zoom i S-serien var svært allsidig. Enten du tar bilder med dårlig lys når solen begynner å forsvinne, eller mer effektfulle bilder i dagslys, gir dette objektivet deg detaljene, dybden og fargen du vil ha. Jeg fant at minste fokusavstand på 0,3 m passer perfekt for nærbilder, med fokus på modellens øyne eller lepper.

Vis objektiv

AF-S NIKKOR 105mm f/1.4E ED

Jeg jobber hovedsakelig med objektiver med fast brennvidde, som har den kvaliteten som trengs for redaksjonelt arbeid. I tillegg er jeg ofte nær nok modellen jeg fotograferer – jeg trenger ikke et zoomobjektiv. Dette objektivet er perfekt for portretter. Brennvidden på 105 mm, kombinert med en kort fokuseringsavstand, hjelper meg å fylle bildefeltet, og sørge for at hver enkelt del av modellens ansikt er vakkert og trofast gjengitt.

Vis objektiv

AF-S VR Micro-Nikkor 105mm f/2.8G IF-ED

Dette objektivet og AF-S NIKKOR 105mm f/1.4E ED er mine absolutte favoritter. Dette objektivet passer spesielt godt til makrofotografering av, for eksempel, en modells øyne eller lepper. Gjengivelsesforholdet på 1:1 sørger for at bildet jeg ser i søkeren er bildet jeg har foran meg. Bildestabilisator-elementet (VR) garanterer også håndholdte opptak uten uskarphet, som er slik jeg liker å jobbe.

Vis objektiv

AF-S NIKKOR 35mm f/1.4G

Jeg er reiser sjelden uten 35 mm i fotobagen. Det er et hardtarbeidende objektiv, som igjen, foreviger det rette skarphetsnivået og kvaliteten jeg trenger for å sørge for at modellens ansikt, klær eller tilbehør er krystallklare, selv i svake lysforhold.

Vis objektiv

AF-S NIKKOR 85mm f/1.4G

Jeg pleier å bruke dette objektivet når jeg vil ha et litt mykere bilde, med kanskje litt bokeh. Det er et virkelig pålitelig portrett- eller studioobjektiv, med en autofokusmotor som hjelper meg med å ta nærbilder av modellene uten å distrahere.

Vis objektiv

AF-S NIKKOR 28mm f/1.4E ED

Jeg liker virkelig den estetiske kontrollen jeg har med 28 mm. Det gir deg fleksibiliteten til å jobbe med nesten alt tilgjengelig lys, uten å ofre den optiske ytelsen. Det betyr at uansett om jeg fotograferer i sterkt solskinn i Dubai eller i fuktige omgivelser i Cape Town, vil sluttresultatet alltid ha kant-til-kant-skarpheten jeg er ute etter for å levere et virkelig vakkert bilde.

Vis objektiv

Møt de andre Nikon-ambassadørene